torsdag 5 maj 2011

Hemma i lugnets sköna vrå

Idag ska jag och Elvira bara vara hemma och mysa! =) En långpromenad i det härliga vårvädret är en självklarhet idag =)

Imorgon ska Elvira få träffa sin kusin Ebbot för första gången. Det ska bli sååå mysigt att få hit hela familjen Karlsson/Finér. Jag håller tummarna för att lekplatsen, som bara ligger ett stenkast från oss, är klar till helgen så Ebbot får inviga den =) Men det allra viktigaste är kosläppet som vi ska iväg på. Då ska vi mumsa bullar, dricka mjölk och titta på kossorna som skuttar ut i hagen =) Mota kor är inget vi behöver göra i helgen... det har jag varit med om ett par gånger. En riktigt häftig upplevelse måste jag säga! Det handlar alltså om att förflytta kossorna från tex den ena hagen till den andra. Då jag var med fick jag stå mitt i vägen för att dels stoppa trafiken men även förhindra så att kossorna inte sprang ut på vägen och iväg i fel riktning. Jag överlevde även det äventyret ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar