måndag 30 maj 2011

Mors dag

Min första Mors dag... och vilken underbar dag det blev!

Dagen började med att jag lyfte över Elvira till vår säng så att hela familjen kunde ligga och mysa lite innan det var dags att "göra morgon". Elvira brukar aldrig sova i vår säng utan är väldigt trygg i sin spjälsäng, men det finns dagar med undantag =) Efter att Elvira legat och jollrat, skrattat, pratat en liten stund somnade vi om allihopa och sov i ytterligare två timmar. Så skönt och vilken underbar start på dagen! =)

När klockan närmade sig 11 kom syrran och då var det dags att ta tag i matlagningen inför att mamma skulle komma. Syrran, jag och Markus lagade en jättegod laxrätt (med pesto) och till det serverade vi en härlig sommarsallad med äpplen i. Till efterrätt hade vi gjort en mumsig fruktsallad. Mamma blev jätteglad både för mat och presenter =)

På eftermiddagen var det dags för mig att bli firade av min lilla familj. Vi packade in oss i bilen och begav oss till Gamla Linköping och Ragnar Dahlbergs café. Markus och jag beställde tre olika sorters kakor som vi mumsade i oss i solen utanför caféet. Elvira låg och jollrade i sin vagn under tiden, men var uppe en vända för att bli fotad med lilla "mammsen" =) Jag fick också ett jättefint halsband som det står "Älskad" på ena sidan och "Mamma" på andra sidan.

När vi kom hem var vi ganska trötta allihop och satt och tittade på ett par avsnitt av "Nitti Leaks", sen somnade vi sött =)

Mor och dotter

Puss på dig mammas lilla stjärntroll!

Självklart matade vi pippifåglarna med kaksmulor =)

2 kommentarer:

  1. Härligt mamma Frida!!! :D

    Visst är det en av årets bästa dagar? <3

    SvaraRadera
  2. Ja, absolut! Jag gick runt som i ett lyckorus hela dagen!

    SvaraRadera