torsdag 24 februari 2011

Tillbaka från vardagsrummet

Nu är jag tillbaka på kontoret igen för första gången sedan i tisdags. Det var nämligen så att jag fick hem min nya leksak till vardagsrummet i tisdags eftermiddags. Det är inget mindre än en Acer Revo RL100 som landat i vår tv-bänk. Det är alltså en HTPC i snyggt format som mer ser ut som en stereo-pryl än en dator.
Dock är det en fullfjädrad PC med Windows 7 som galant kan leverera 1080p om man har en tv som klarar det... Vår klarar tyvärr bara 720p eller 1080i (hint, hint Frida)... Som sig bör är den bestyckad med en Blueray-spelare för högsta kvalitet :)

Här är en bild på underverket:

Som navigations-pluttemoj får man med en form nav pad som kan switcha mellan att vara tangentbord som på bilden eller är hela tangentbordet är släckt och den är som en vanlig trackpad. Givetvis med multi-touch så att man kan snurra och zooma à la iPhön.

Igår provade jag time-shift under "Sveriges mästerkock"... Helt fantastiskt att kunna pausa mitt i ett tv-program, gå och göra lite ärenden och sedan när man kommer tillbaka bara trycka play. Dessutom kan man ju spola förbi reklamen om man gör så. Bara att börja titta på programmen några minuter efter att de börjat. 2011 anyone? ;-)

Sådär, nu vet ni var jag har varit när Frida bloggat friskt - jag har haft fullt upp med att se till att vi har något att göra i vardagsrummet medan bebisen sover. Hur kommer det sig att det karlar alltid i första hand tänker på de praktiska förberedelserna? För det kan väl inte vara så knepigt att kvinnor och män är olika bara för att vi har olika kromosomuppsättningar? ;-)

Innan barnet behagat kikat ut tänkte jag fortsätta den kavalkad av bilder som det blir på Filip. Här ligger han och softar lite bekvämt under spjälsängen...

Eller varför inte snöra ihop sig i spjälsängen?
Livet som katt verkar rätt bekvämt!
Nu tror jag det är dags för en kopp thé och lite mer fipplande med leksaken i vardagsrummet :)

Kram på er!
//Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar