onsdag 30 mars 2011

Syjunta

Nu var det på tok för länge sen som vi hade syjunta. Vi brukar träffas en gång i månaden, men nu har det nog gått nästan två månader! Men det är ju inte så konstigt med tanke på att Elvira nyligen har kommit till världen =)

Ikväll är det iallafall äntligen dags. Vi ska vara här hemma så jag har lite att pyssla med innan tjejerna kommer. Jag tänkte bjuda på tacopaj och till efterrätt gör jag det enkelt för mig med chokladpudding och glass.

Just nu håller jag på att virka en filt av mormorsrutor. Eftersom jag var helt säker på att Elvira skulle vara en Leopold =) är filten i blått och grönt. Visserligen är det helt ok att en tjej har de färgerna också =), men jag tänkte istället ge filten till Camillas lille (som vi också tror är en kille) som kommer i slutet av sommaren. Då har jag gott om tid att bli klar =)

Jag hittade ett mönster på Converseskor på nätet som jag bara måste virka till Elvira. Det får bli ett projekt mellan virkningen på mormorsfilten =)

Halvfärdig mormorsfilt

Mus som jag virkat

2 kommentarer:

  1. Du är så pysslig o duktig! Filten blir ju jättefin! Tänk på att du ska hålla lite utrymme för att slå frivoliteter också, hahaha! Det är fasligt beroendeframkallande :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Det ska bli jättespännande med frivoliteterna =) allt det här pysslandet är verkligen beroendeframkallande, det är sååå kul!

    Kramisar

    SvaraRadera