torsdag 5 juli 2012

Hälsar på i Söderköping

Igår var jag och Elvira och hälsade på Håkan och Molly i Hälla utanför Söderköping.
När vi kom dit hade Håkan ordnat med kaffe/saft och chokladboll. Håkan har målat en bänk i kulörer som hade passar bra in i Sollans koloni :)
Elvira och Molly lärde trevande att känna varandra under fikat, därefter blev det ut på smultronjakt i trädgården.
Ungarna lekte och Molly tog väl hand om den mindre Elvira även om hon var något restriktiv med att låna ut sina saker. När trädgården inte längre var spännande åkte vi in till Söderköping och köpte glass på Smultronstället. Jag unnade mig en peppar-lakrits och en polka-kula. Fantastisk kombo. Håkan tog en kola-sort som heter Lion och en peppar-lakrits, men upplevde Lion mest som en transportsträcka till lakritsen :)
Elvira fick en hello-kitty-glass. Den är relativt lätt att äta för en 16-månaders.

Väl hemma hade Frida hunnit hem från jobbet och vi packade ihop oss för en dryg timme på stranden innan läggdags.

Trots att Elvira sov en extra vända i bilen på vägen hem så var det inga problem att somna. Dessutom unnade hon oss sovmorgon till 06:10 idag! Semesterlyx!

2 kommentarer:

  1. Elvira på första fotot fick mig omedelbart att tänka på Ilon Wiklands teckningar! Så underbart söt hon är :)

    SvaraRadera
  2. Efter att ha googlat lite kan jag inte annat än hålla med :-) och visst är hon fantastiskt söt, lille styr-Johanna :)

    SvaraRadera