tisdag 3 juli 2012

En härlig dag...

Dagen, som började med barnvagnskaffedrickarpromenad (se förra inlägget) fortsatte med att jag och Elvira gick ner till stranden och njöt av förmiddagssolen. Det är ganska mycket roligare att gräva än att bada, även om bada också går bra.
Efter badet var det dags att sova middag. Jag försökte att också få mig en tuppis, men väcktes snart bryskt av grannens hamrande. Istället gjorde jag pastasallad i förhoppning om en picknick när Frida kom hem.
När E vaknat fick hon bada i baljan på baksidan, det var smör, yoghurt och carbonara (minst) som behövde tvättas ur håret. Det plaskades en hel del och trots en del protester lyckades jag blöta håret och gno in baaboooo (schampo).
Väl rena och någorlunda fräscha gick vi och köpte glass i affären. Elvira fick en variant som var i ett papprör som man trycker fram efterhand. Väldigt smidigt att äta en liten bit i taget. Hon slabbar nästan inget när hon äter glass, undra varför?
Pinnen till glassen var en visselpipa som E till sin stora (och min tvivelaktiga) förtjusning lyckades få ljud i. Vilken stolthet!
Väl hemma igen packade vi om och fick med oss Frida ytterligare en vända till stranden. Bad och stoj och en picknick på agendan. Nu var Elvira lite mer förtjust i badandet och vågade lite mer själv. Men det blev korta turer ner till vattnet, det är bara 17-18 grader.
Elvira måst trott hon kommit till paradiset, för en gång när hon kom ur vattnet hade Frida varit och köpt en glass till åt henne! Två glassar på samma dag!
På vägen hem knuffade hon vagnen själv från kyrkan och framåt och lyckades sedan lura mig att stanna och gräva en vända i lekparken här hemma.
19:45 sladdade vi in genom dörren, då var det bara blöja och välling kvar av dagen.

Nu är jag rätt matt, men väldigt nöjd med denna fantastiska dag!

2 kommentarer:

  1. Herreminje vilken action! Härligt att ha så nära till badet!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ovärderligt att bara kunna knata mer så! Kommer vi ha mycket glädje av!

    SvaraRadera