tisdag 6 augusti 2013

Skogstur

Alicia & Elvira har fått planscher med insekter och djur på som vi satt upp på deras rum. Tanken är dels att skapa ett intresse och känsla för djur och natur, men även för att vi och barnen ska ha ett gemensamt intresse i att hitta alla djuren på planscherna.

Hur som, i söndags bestämde jag och Elvira att det var dags att hitta nästa insekt - tordyveln. Jag har sett ganska många sådana i skogen så jag tänkte att det nog inte skulle bli så svårt.
Vi hade turen att hitta både smultron och hallon också, i den ordningen, men när Elvira fick hallon spottade hon genast ut det och sa bestämt:
"Jag vill ha smultron!"
Antar att det är med Elviror som med tiggrar: de tycker inte om hållon :)

Vi hittade både spindlar, myror och grodor innan vi slutligen lyckades hitta det vi sökte.

Tyvärr hade vi en skada på vägen också där Elvira ådrog sig ett litet skoskav :( För hennes del gjorde det ont att gå, för min del blev det tungt att bära :)

Allt som allt hade vi en härlig timme i skogen precis runt knuten, det år härligt att bo som vi gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar